Analiza konkurencji

Twój biznes nie działa w próżni. Każdy ma konkurencję. 

Co zyskasz dzięki Analizie konkurencji:

  • poznasz lepiej Twój rynek w świecie social mediów
  • dowiesz się co robią konkurenci i jak się promują online (z oceną i z przykładami)
  • dostaniesz “na talerzu” dobre praktyki, przykłady i inspiracje zebrane z rynku
  • zdobędziesz więcej wiedzy do własnej, wyróżniającej Cię strategii online i skutecznych kampanii

Jak rozumiem “konkurencję”:

  • firmy, które w social mediach promują produkty lub usługi zbliżone do Twoich, odpowiadają na podobne potrzeby klientów 
  • nie muszą mieć takiej samej oferty, bo inspiracji warto szukać też u marek nieco odmiennych
  • biorę pod uwagę wielkość firmy i zakres działania, jednak z własnego doświadczenia wiem, że wiele można zaadaptować do własnej skali
  • jeśli konkurencja nie ma Twojego produktu – bardzo dobrze – do analizy wybiorę zbliżone branże, które warto podpatrzeć

Jak przebiega Analiza konkurencji:

  • przeglądam Twoje dotychczasowe działania online (orientacyjnie)
  • konsultujemy się telefonicznie – ustalamy na co kłaść akcent i jakie marki uwzględnić w analizie
  • dobrze sprawdza się ten model: Ty wskazujesz kilku konkurentów + kilku wartych uwagi wskazuję ja
  • działam – przeglądam, oceniam i wybieram przykłady
  • prezentacja i omówienie wyników analizy
  • dostajesz podsumowanie w PDF
  • omawiamy kolejne możliwe kroki

Co zyskasz dzięki budowie podstaw oferty:

  • zestawienie Twoich założeń biznesowych z moim doświadczeniem w promocji online

  • uporządkowanie tego, co jest potrzebne, aby działania marketingowe miały sens

  • podstawy do własnej, wyróżniającej strategii komunikacji online

  • wiedzę o potrzebach Twoich potencjalnych klientów (dotyczy wariantu z ankietą)

  • lepsze dotarcie do odbiorców – skoncentrowanie działań na najbardziej obiecujących i możliwych do namierzenia grupach docelowych

Wartość dodana z Analizy konkurencji – przykłady:

Indywidualna działalność - doradztwo.

Dzięki analizie konkurencji, poznajemy, że choć usługa firmy jest specyficzna, to kilka innych marek kieruje oferty do osób z tymi samymi potrzebami. Analizujemy ich sposób promowania, szukając przestrzeni do wyróżnienia własnej komunikacji. W kolejnym kroku układamy kampanię w taki sposób, by mocniej wyróżnić ją od rozwiązań konkurencji.

Średnia firma z siecią sprzedaży stacjonarnej

Analiza konkurencji pokazała, które cechy oferty są już mocno podkreślane przez konkurentów aktywnych na Facebooku i Instagramie. Zestawiłam akcje, które są powszechne i nadużywane oraz te, które są warte do zrobienia po swojemu. To dało nam przestrzeń do wyboru mniej eksploatowanych i bardziej oryginalnych wyróżników do promocji

Interesuje Cię ta oferta?

Napisz do mnie – dopasujemy ją do Twoich potrzeb

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Działasz – tylko ważne czy w dobrym kierunku

Fundamenty są najważniejsze. Bez tego nie ruszysz

Czy stać Cię, aby działać
na oślep? Obierz swój kurs

Gdy poszukujesz kierunku dalszych działań