Analiza konkurencji

Twój biznes nie działa w próżni. Każdy ma konkurencję. 

Co zyskasz dzięki Analizie konkurencji:

  • poznasz lepiej Twój rynek w świecie social mediów
  • dowiesz się co robią konkurenci i jak się promują online (z oceną i z przykładami)
  • dostaniesz “na talerzu” dobre praktyki, przykłady i inspiracje zebrane z rynku
  • zdobędziesz więcej wiedzy do własnej, wyróżniającej Cię strategii online i skutecznych kampanii

Jak rozumiem “konkurencję”:

  • firmy, które w social mediach promują produkty lub usługi zbliżone do Twoich, odpowiadają na podobne potrzeby klientów 
  • nie muszą mieć takiej samej oferty, bo inspiracji warto szukać też u marek nieco odmiennych
  • biorę pod uwagę wielkość firmy i zakres działania, jednak z własnego doświadczenia wiem, że wiele można zaadaptować do własnej skali
  • jeśli konkurencja nie ma Twojego produktu – bardzo dobrze – do analizy wybiorę zbliżone branże, które warto podpatrzeć

Jak przebiega Analiza konkurencji:

  • przeglądam Twoje dotychczasowe działania online (orientacyjnie)
  • konsultujemy się telefonicznie – ustalamy na co kłaść akcent i jakie marki uwzględnić w analizie
  • dobrze sprawdza się ten model: Ty wskazujesz kilku konkurentów + kilku wartych uwagi wskazuję ja
  • działam – przeglądam, oceniam i wybieram przykłady
  • prezentacja i omówienie wyników analizy
  • dostajesz podsumowanie w PDF
  • omawiamy kolejne możliwe kroki

Co zyskasz dzięki budowie podstaw oferty:

  • zestawienie Twoich założeń biznesowych z moim doświadczeniem w promocji online

  • uporządkowanie tego, co jest potrzebne, aby działania marketingowe miały sens

  • podstawy do własnej, wyróżniającej strategii komunikacji online

  • wiedzę o potrzebach Twoich potencjalnych klientów (dotyczy wariantu z ankietą)

  • lepsze dotarcie do odbiorców – skoncentrowanie działań na najbardziej obiecujących i możliwych do namierzenia grupach docelowych

Wartość dodana z Analizy konkurencji – przykłady:

Indywidualna działalność - doradztwo.

Dzięki analizie konkurencji, poznajemy, że choć usługa firmy jest specyficzna, to kilka innych marek kieruje oferty do osób z tymi samymi potrzebami. Analizujemy ich sposób promowania, szukając przestrzeni do wyróżnienia własnej komunikacji. W kolejnym kroku układamy kampanię w taki sposób, by mocniej wyróżnić ją od rozwiązań konkurencji.

Średnia firma z siecią sprzedaży stacjonarnej

Analiza konkurencji pokazała, które cechy oferty są już mocno podkreślane przez konkurentów aktywnych na Facebooku i Instagramie. Zestawiłam akcje, które są powszechne i nadużywane oraz te, które są warte do zrobienia po swojemu. To dało nam przestrzeń do wyboru mniej eksploatowanych i bardziej oryginalnych wyróżników do promocji

Interesuje Cię ta oferta?

Napisz do mnie – dopasujemy ją do Twoich potrzeb

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Działasz – tylko ważne czy w dobrym kierunku

Fundamenty są najważniejsze. Bez tego nie ruszysz

Czy stać Cię, aby działać
na oślep? Obierz swój kurs

Gdy poszukujesz kierunku dalszych działań

Ta strona używa plików cookies, by dostarczać optymalne treści (Polityka prywatności).