Harmonogram komunikacji

Jak często wrzucać nowe treści? I na które kanały najpierw? Pierwszy Instagram, Facebook czy YouTube czy jednocześnie? Jak jeden materiał można wykorzystać w różnych kanałach?

Harmonogram komunikacji – to plan aktywności w internecie. Pozwala na realizację Twojej strategii działań online. Określa co, jak i kiedy ma być opublikowane. Obejmuje wszystkie kanały, jakimi komunikujesz się w sieci, np:

  • posty i wydarzenia na Facebooku
  • zdjęcia i relacje na Instagramie
  • treści na www
  • filmiki video
  • newsletter

Podstawy oferty zbudujemy precyzując te obszary:

  • misja – rola jaką chcesz pełnić, wartości które chcesz dostarczać klientom, np.:
    • Disney: zabawiać, rozwijać i inspirować ludzi na całym świecie.
    • Inpost (Paczkomaty): tworzyć proste rozwiązania z nowoczesnych technologii.
    • Pani Swojego Czasu: sprawiać, by kobiety uwierzyły, że potrafią wziąć czas w swoje ręce i zarządzać nim po swojemu.
  • wizja – jak firma ma wyglądać za kilka lat. Do czego i w jaki sposób dążysz.
  • produkt – sprecyzowanie Twojej oferty. Określenie na jakie potrzeby odpowiada i jakie korzyści niesie. Zdefiniowanie przewag konkurencyjnych.
  • klient – budowa persony (lub kilku person), czyli określenie cech i potrzeb potencjalnego odbiorcy

Harmonogram wyznacza cykl życia treści, czyli kolejność i formę wykorzystania tych samych materiałów w różnych kanałach.

Co zyskasz dzięki temu, że pomogę ułożyć Twój harmonogram komunikacji:

  • porządek w działaniach online, czyli oszczędność czasu
  • regularność i rytm komunikacji (a to są cechy “premiowane” przez Facebooka i Google)
  • optymalne wykorzystanie materiałów (“recykling” zdjęć, tekstów lub filmów)
  • praktyczny plan do realizacji Twojej strategii komunikacji online

Kiedy układać harmonogram komunikacji:

  • gdy masz określoną strategię komunikacji online. A jeżeli dopiero zaczynasz biznes – gdy masz określone podstawy oferty.
  • gdy chcesz zacząć regularnie komunikować się i budować społeczność wokół swojej marki
  • gdy zamierzasz uporządkować swoją komunikację

Jak przebiega układanie Harmonogramu komunikacji

  • jeżeli pracowałam z Tobą nad strategią komunikacji lub podstawami oferty to wychodzimy od nich. Jeżeli nie – muszę poznać Twoją koncepcję działania
  • ustalamy cele Twoich działań i ich horyzont czasowy
  • przygotowujemy plan: wymyślamy tematy, ustalamy komunikaty, jakimi kanałami etc.
  • po omówieniu harmonogramu już wiesz, jakie materiały i na kiedy trzeba przygotować

INTERESUJE CIĘ WSPÓŁPRACA?

Daj znać – dobierzemy działania do Twoich potrzeb

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Czy stać Cię, aby działać
na oślep? Obierz swój kurs

Działasz – tylko ważne czy w dobrym kierunku

Produkt trzeba sprzedać

Gdy poszukujesz kierunku dalszych działań