O MNIE

Nazywam się Paulina Błajet-Charkiewicz i kocham social media oraz marketing.

W marketingu pracuję od 10 lat. Wspierałam różne branże, w tym: beauty, farmaceutyczną, telekomunikacyjną, gamingową, FMCG, szkoleniową, coachingową.

W 2019 założyłam własną działalność – Marketingowe Inspiracje. Pracuję ze startującymi biznesami oraz firmami o dłuższej obecności na rynku.

🌟 Moją misją jest wspieranie kobiecych biznesów w rozwoju i pozyskiwaniu nowych klientów 🌟

Na co dzień widzę wiele wspaniałych firm, których największym problemem jest to, że za mało ludzi o nich wie. Pomagam to zmienić – budować strategięreklamować biznes. Od pierwszych kroków promocji w sieci, po złożone kampanie wizerunkowo-sprzedażowe.

Wyróżnikiem moich strategii jest to, że opieram je na badaniu potrzeb klientów Twojej firmy i potencjalnych odbiorców. Tym aspektem zajmuje się mój mąż – Jan Charkiewicz, który badaniami zajmuje się od kilkunastu lat.

Zawsze dobieram rozwiązania indywidualnie. Stawiam na współpracę.

Z przedsiębiorcami współpracuję długoterminowo, lub przy pojedynczych kampaniach, oraz udzielam konsultacji.

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco. Zapisz się na inspirujący Newsletter.
Tu dowiesz się jak skutecznie działać online.

Coś o mnie prywatnie? Jestem szczęśliwym ogniwem mojej małej rodzinki, którą tworzę z moim mężem Jankiem i adoptowaną suczką Suzi.

Uwielbiamy wspólne spacery i wyjazdy. Wolny czas staramy się spędzać aktywnie, chociaż do typu sportowca to raczej mi daleko. Uwielbiam jednak jogę i staram się ćwiczyć każdego dnia. Gdy pogoda sprzyja, jeżdżę na moim pięknym rowerze (prezent od męża!).

Kolejna moja pasja to książki. Kiedyś, w czasach studenckich, nawet pracowałam w księgarni. Od tamtej pory mam nawyk wyrównywania książek na wszystkich półkach! Czytam, ale dość wolno, więc staram się starannie dobierać co wpada w moje ręce. Nie skupiam się jednak tylko na książkach naukowo-rozwojowych, bo szukam też w nich zwykłej przyjemności i rozrywki.

Moim ukrytym talentem jest umiejętność uczenia się! Tak uczenie się to talent (na pewno kiedyś napiszę Wam więcej o talentach wg. Gallupa).

Dzięki temu jestem trochę, jak człowiek orkiestra – szczególnie w marketingu. Skończyłam też roczną szkołę graficzną oraz studia coachingowe. Znajomość coachingu pomaga mi nawiązywać współpracę na wyjątkowym, indywidualnym poziomie. Potrafię na prawdę wysłuchać i zrozumieć Twoje potrzeby.

Jesteś zainteresowana wiedzą marketingową? To dla Ciebie stworzyłam na Facebooku grupę Zainspirowana Twoją marką online

W każdą środę o 10:00 live #inspirującykwadrans Zapraszam!

BLOG

Co musisz wiedzieć o swoim kliencie?

Jest kilka podstawowych pytań, od których zaczynam, gdy ustawiam reklamy lub buduję strategię komunikacji firmy. To pytania o profil klienta. Podpowiem Ci, jak dobrze określić grupę docelową i dlaczego „komu sprzedać?” to źle postawione pytanie.

czytaj dalej >
Skąd brać fotki do social mediów? 🌟 .Ostatnio brałam udział dyskusji na Clubhouse w pokoju @contentcreatorpl , gdzie zrobiłyśmy sobie wzajemny, szybki audyt kont na Instagramie..Było mi mega miło bo dziewczyny powiedziały, że moje konto jest pozytywne, energetyczne i jest na nim mnóstwo fajnych zdjęć 🙈.To skąd brać te zdjęcia? Mam dla Was 4 propozycje:.➡️ 📸 1) sesja wizerunkowa z fotografem - takie zdjęcia przydadzą się na www czy jako główne zdjęcia do sm. Wstawiam je też co jakiś czas tu na Insta. Z tą sesją działałam z @agabak_fotorelacje i było też profesjonalne przygotowanie włącznie z makijażem i włosami od @studiojaniszewska.➡️ 🎊 2) sesja lifestylowa - zdjęcia w moim mieszkaniu, w codziennym klimacie, ale robione przez profesjonalnego fotografa (Warszawa i Łódź-  polecam @zgierka.pl ) - Martyna pomogła mi uchwycić momenty, które ciężko jest objąć komórką lub których nie chciał mi zrobić mój #instahusband 😉 fotki idealne do social mediów.➡️ 👫🏻 3) fotki zrobione przez wspomnianego męża - nie jest łatwo, czasem grozi rozwodem 😉 jednak @yan.ex dzielnie realizuje moje pomysły i sam ma mnóstwo pomysłów - te fotki są właśnie często #naluzie - tak jak dzisiejszy tytuł #wyzwaniekfs od @kobiecafotoszkola - te fotki nadają klimatu i takiej mojej energii do feedu.➡️ 💡 4) fotki, które robie ja sama - selfie, ale też różne kadry 🙂 uwielbiam robić zdjęcia i z chęcią je potem wykorzystuję tu na insta. Przecież nie wszystko musi być okraszone moją twarzą 😉 a ile to dodatkowego contentu.Opcji jest dużo 🙂 najlepiej się nimi bawić, mieszać. Jeśli uprzemy się na mega profesjonalne zdjęcia to🔹️ a) będzie nas to sporo kosztować🔹️ b) wciąż będzie nam brakowało zdjęć pod różne tematy🔹️ c) szybko może nasz feed stać się nudny i sztampowy.💬 A Ty skąd bierzesz zdjęcia na swój Instagram? Czy wrzucasz takie na luzie czy jeszcze się wahasz nad takim kierunkiem?.Jestem mega ciekawa Twojej opinii ⬇️.#wyzwaniekfs4 #dziewczynykfs #kobiecybiznes #kobietykfs #kobiecafotoszkoła #luźnaguma #mojbiznes #instawyzwanie #instawtorek_kfs #pracazdalna #pracazdomu #mojbiznes #sesjabiznesowa #sesjazdjeciowa #uśmiech #houseforrest #wplenerze #morsowałam

Skąd brać fotki do social mediów? 🌟
.
Ostatnio brałam udział dyskusji na Clubhouse w pokoju @contentcreatorpl , gdzie zrobiłyśmy sobie wzajemny, szybki audyt kont na Instagramie.
.
Było mi mega miło bo dziewczyny powiedziały, że moje konto jest pozytywne, energetyczne i jest na nim mnóstwo fajnych zdjęć 🙈
.
To skąd brać te zdjęcia? Mam dla Was 4 propozycje:
.
➡️ 📸 1) sesja wizerunkowa z fotografem - takie zdjęcia przydadzą się na www czy jako główne zdjęcia do sm. Wstawiam je też co jakiś czas tu na Insta. Z tą sesją działałam z @agabak_fotorelacje i było też profesjonalne przygotowanie włącznie z makijażem i włosami od @studiojaniszewska
.
➡️ 🎊 2) sesja lifestylowa - zdjęcia w moim mieszkaniu, w codziennym klimacie, ale robione przez profesjonalnego fotografa (Warszawa i Łódź- polecam @zgierka.pl ) - Martyna pomogła mi uchwycić momenty, które ciężko jest objąć komórką lub których nie chciał mi zrobić mój #instahusband 😉 fotki idealne do social mediów
.
➡️ 👫🏻 3) fotki zrobione przez wspomnianego męża - nie jest łatwo, czasem grozi rozwodem 😉 jednak @yan.ex dzielnie realizuje moje pomysły i sam ma mnóstwo pomysłów - te fotki są właśnie często #naluzie - tak jak dzisiejszy tytuł #wyzwaniekfs od @kobiecafotoszkola - te fotki nadają klimatu i takiej mojej energii do feedu
.
➡️ 💡 4) fotki, które robie ja sama - selfie, ale też różne kadry 🙂 uwielbiam robić zdjęcia i z chęcią je potem wykorzystuję tu na insta. Przecież nie wszystko musi być okraszone moją twarzą 😉 a ile to dodatkowego contentu
.
Opcji jest dużo 🙂 najlepiej się nimi bawić, mieszać. Jeśli uprzemy się na mega profesjonalne zdjęcia to
🔹️ a) będzie nas to sporo kosztować
🔹️ b) wciąż będzie nam brakowało zdjęć pod różne tematy
🔹️ c) szybko może nasz feed stać się nudny i sztampowy
.
💬 A Ty skąd bierzesz zdjęcia na swój Instagram? Czy wrzucasz takie na luzie czy jeszcze się wahasz nad takim kierunkiem?
.
Jestem mega ciekawa Twojej opinii ⬇️
.
#wyzwaniekfs4 #dziewczynykfs #kobiecybiznes #kobietykfs #kobiecafotoszkoła #luźnaguma #mojbiznes #instawyzwanie #instawtorek_kfs #pracazdalna #pracazdomu #mojbiznes #sesjabiznesowa #sesjazdjeciowa #uśmiech #houseforrest #wplenerze #morsowałam
...

239 21
Czy trzeba pokazywać w Internecie swoją prywatność? 🌟.Pytanie zadała mi E., która chciała zacząć działać w sieci, ale bardzo bała się pokazywania swojej prywatności. Długo zastanawiałam się, jak odpowiedzieć..Bo oczywiście, że nie trzeba! Warto jednak doprecyzować co rozumiemy przez prywatność. Dla jednej osoby będzie to rodzina, dla innej czas wolny, a dla jeszcze innej - własny wizerunek..Na początku zastanów się, gdzie leżą granice Twojej prywatności. Jeśli chcesz działać regularnie i efektywnie to warto odczuwać z tego jakąś satysfakcję, a nie codziennie zadręczać się, że pokazujesz więcej niż chcesz..Co jeśli zdecydowałaś, że chcesz pokazywać się tylko zawodowo - to ok! Tu też jest duża przestrzeń np. na pokazanie kulis biznesu, historie związane z zawodową codziennością, nowymi projektami..Łatwiej nam natomiast utożsamiać się z osobami, które wpuszczają nas trochę bardziej do swojego świata. Chętniej śledzimy takie osoby w social mediach - bo pamiętaj, że wiele osób używa ich w chwilach relaksu, a nie tylko do biznesu czy nauki. Dlatego tematy lifestylowe, tak dobrze się klikają..Co więc odpowiedziałam mojej znajomej E.? Pokazałam jej osoby w sieci, które działają w różny sposób, pokazują różny zakres swojej prywatności:🔹️ @paniswojegoczasu - u Oli zobaczymy dużo kulis biznesu, trochę  jej czasu prywatnego i męża. Nie widać tu dzieci, przyjaciół czy rodziców.🔹️ @lifemanagerka - u Agnieszki dowiemy się sporo o jej codziennym życiu, zdrowiu, spędzaniu czasu. Na ogół na stories pokazuje się jednak sama i nie ma tu jej najbliższych.🔹️ @mamaginekolog - u Nicole mamy rodzinę , pracę, znajomych.🔹️ @traveliciouspl - tu nie ma nawet twarzy autorki. I z sukcesami sprzedaje swoje presety..Oczywiście u każdej z Dziewczyn widzimy tylko jakiś wycinek ich życia..Też możesz zdecydować, jaki wycinek pokażesz. Pamiętaj, że tej decyzji nie wykłuwasz w betonie. Możesz za jakiś czas ją zmienić..Dziś dla wielu trudny dzień w wyzwaniu @kobiecafotoszkola - #selfie! Pamiętaj, że to Ty decydujesz ile pokazać..Daj koniecznie znać, gdzie leżą Twoje granice prywatności ⬇️.Moj odp. w komentarzu

Czy trzeba pokazywać w Internecie swoją prywatność? 🌟
.
Pytanie zadała mi E., która chciała zacząć działać w sieci, ale bardzo bała się pokazywania swojej prywatności. Długo zastanawiałam się, jak odpowiedzieć.
.
Bo oczywiście, że nie trzeba! Warto jednak doprecyzować co rozumiemy przez prywatność. Dla jednej osoby będzie to rodzina, dla innej czas wolny, a dla jeszcze innej - własny wizerunek.
.
Na początku zastanów się, gdzie leżą granice Twojej prywatności. Jeśli chcesz działać regularnie i efektywnie to warto odczuwać z tego jakąś satysfakcję, a nie codziennie zadręczać się, że pokazujesz więcej niż chcesz.
.
Co jeśli zdecydowałaś, że chcesz pokazywać się tylko zawodowo - to ok! Tu też jest duża przestrzeń np. na pokazanie kulis biznesu, historie związane z zawodową codziennością, nowymi projektami.
.
Łatwiej nam natomiast utożsamiać się z osobami, które wpuszczają nas trochę bardziej do swojego świata. Chętniej śledzimy takie osoby w social mediach - bo pamiętaj, że wiele osób używa ich w chwilach relaksu, a nie tylko do biznesu czy nauki. Dlatego tematy lifestylowe, tak dobrze się klikają.
.
Co więc odpowiedziałam mojej znajomej E.? Pokazałam jej osoby w sieci, które działają w różny sposób, pokazują różny zakres swojej prywatności:
🔹️ @paniswojegoczasu - u Oli zobaczymy dużo kulis biznesu, trochę jej czasu prywatnego i męża. Nie widać tu dzieci, przyjaciół czy rodziców.
🔹️ @lifemanagerka - u Agnieszki dowiemy się sporo o jej codziennym życiu, zdrowiu, spędzaniu czasu. Na ogół na stories pokazuje się jednak sama i nie ma tu jej najbliższych.
🔹️ @mamaginekolog - u Nicole mamy rodzinę , pracę, znajomych.
🔹️ @traveliciouspl - tu nie ma nawet twarzy autorki. I z sukcesami sprzedaje swoje presety.
.
Oczywiście u każdej z Dziewczyn widzimy tylko jakiś wycinek ich życia.
.
Też możesz zdecydować, jaki wycinek pokażesz. Pamiętaj, że tej decyzji nie wykłuwasz w betonie. Możesz za jakiś czas ją zmienić.
.
Dziś dla wielu trudny dzień w wyzwaniu @kobiecafotoszkola - #selfie! Pamiętaj, że to Ty decydujesz ile pokazać.
.
Daj koniecznie znać, gdzie leżą Twoje granice prywatności ⬇️
.
Moj odp. w komentarzu
...

275 20
Masz mało sprzedaży, chcesz zarabiać więcej. Zastanawiasz się co zrobić i pierwsza Twoja myśl to - reklamy!? 🌟.⏰ Na takim etapie zgłasza się do mnie wiele osób. Rozpoczęły działania w sieci niedawno lub jakiś czas temu, ale nie osiągają satysfakcjonujących wyników..💬 Często więc dostaję zapytanie, w którego treści pojawia się informacja, że osoba ma mały budżet na reklamy, ale jeśli zarobi to dołoży wiecej.. 💡 Tu zawsze zapala mi się lampka i pytam - jak wyglądała dotychczasowa sprzedaż, ile osób jest na liście mailingowej, jakie regularne działania są prowadzone czy jest jakiś plan lub strategia działań. ➡️ W większości przypadków okazuje się że planu nie ma, sprzedaż do własnej bazy była niewielka, a działania prowadzone są nieregularnie, często w formie skoków z jednej platformy do drugiej..🔹️ W takim wypadku w pierwszej kolejności proponuję współpracę nad strategią, gdyż to ona tak może przynieść najlepsze efekty. Elementem strategii są też kampanie płatne. 🔹️ Na tę opcję decydują się na ogół osoby, które myślą o swoim biznesie długofalowo i są gotowe poczekać na efekty. 🔹️ Z osobami, które 100% sukcesu upatrują w reklamach nie podejmuję współpracy - zapewne by się rozczarowały bo reklamy to nie jest cudowny lek dla biznesu. Często te osoby mają już za sobą szereg współprac z których są niezadowolone. Nie chcę dołączyć do tej listy 😉.💰 Płatne reklamy są świetnym mnożnikiem naszych działań, ale jak to w matematyce - jeśli mnożysz zero nawet przez kilka tysięcy to otrzymasz zero (takiego porównania użył @fbgeorgiew i uważam, że jest ono w punkt)..🤔 Czy więc nigdy nie podejmuję się kampanii płatnych jeśli ktoś nie robi ze mną strategii? Oczywiście, że działam z takimi osobami 🙂 tylko muszą już mieć one jakiś zarys strategii, regularnych działań i komunikacji..💫 Bo moje reklamy są bardzo skuteczne, ale jednak nie magiczne 🙃 mogę pomóc Ci pomnożyć dotychczasowe wyniki lub musimy usiąść i od początku przeanalizować Twoje działania budując strategię..W ten sposób postanowiłam się przedstawić z okazji wyzwania u @kobiecafotoszkola .Mam nadzieję, że Cię nie wystraszyłam 😉 jeśli masz jakieś pytania o reklamy - pisz śmiało ⬇️

Masz mało sprzedaży, chcesz zarabiać więcej. Zastanawiasz się co zrobić i pierwsza Twoja myśl to - reklamy!? 🌟
.
⏰ Na takim etapie zgłasza się do mnie wiele osób. Rozpoczęły działania w sieci niedawno lub jakiś czas temu, ale nie osiągają satysfakcjonujących wyników.
.
💬 Często więc dostaję zapytanie, w którego treści pojawia się informacja, że osoba ma mały budżet na reklamy, ale jeśli zarobi to dołoży wiecej.
.
💡 Tu zawsze zapala mi się lampka i pytam - jak wyglądała dotychczasowa sprzedaż, ile osób jest na liście mailingowej, jakie regularne działania są prowadzone czy jest jakiś plan lub strategia działań. ➡️ W większości przypadków okazuje się że planu nie ma, sprzedaż do własnej bazy była niewielka, a działania prowadzone są nieregularnie, często w formie skoków z jednej platformy do drugiej.
.
🔹️ W takim wypadku w pierwszej kolejności proponuję współpracę nad strategią, gdyż to ona tak może przynieść najlepsze efekty. Elementem strategii są też kampanie płatne. 🔹️ Na tę opcję decydują się na ogół osoby, które myślą o swoim biznesie długofalowo i są gotowe poczekać na efekty. 🔹️ Z osobami, które 100% sukcesu upatrują w reklamach nie podejmuję współpracy - zapewne by się rozczarowały bo reklamy to nie jest cudowny lek dla biznesu. Często te osoby mają już za sobą szereg współprac z których są niezadowolone. Nie chcę dołączyć do tej listy 😉
.
💰 Płatne reklamy są świetnym mnożnikiem naszych działań, ale jak to w matematyce - jeśli mnożysz zero nawet przez kilka tysięcy to otrzymasz zero (takiego porównania użył @fbgeorgiew i uważam, że jest ono w punkt).
.
🤔 Czy więc nigdy nie podejmuję się kampanii płatnych jeśli ktoś nie robi ze mną strategii? Oczywiście, że działam z takimi osobami 🙂 tylko muszą już mieć one jakiś zarys strategii, regularnych działań i komunikacji.
.
💫 Bo moje reklamy są bardzo skuteczne, ale jednak nie magiczne 🙃 mogę pomóc Ci pomnożyć dotychczasowe wyniki lub musimy usiąść i od początku przeanalizować Twoje działania budując strategię.
.
W ten sposób postanowiłam się przedstawić z okazji wyzwania u @kobiecafotoszkola
.
Mam nadzieję, że Cię nie wystraszyłam 😉 jeśli masz jakieś pytania o reklamy - pisz śmiało ⬇️
...

233 6
Workation - pomysł idealny czy jednak nie do końca? 🌟.Siedząc w korpo marzyło mi się pracowanie z jakiegoś lasu czy innej plaży - z pięknym widokiem, słońcem, wiatrem we włosach 🏝.Pracując teraz na swoim - mam taką możliwość. Wyjechać i pracować z jakiegokolwiek miejsca. Czy mi się to podoba? Nie bardzo!.Jako, że FB nie robi sobie urlopów - to i ja do reklam muszę regularnie zaglądać. I ostatnio, aktualizując reklamy w pięknym @houseforrest stwierdziłam, że workation jest przereklamowane 🤪.🏖 Dla mnie wakacje to czas relaksu i odpoczynku. A jednak mając z tyłu głowy pracę nie jest to tak łatwo osiągnąć. 🤯 Podczas wyjazdów ograniczam więc pracę do minimum. Może, gdybym wyjechała gdzieś na kilka tygodni, to miałabym inne zdanie i doświadczenia. Teraz zdecydowanie nie jestem fanką łączenia pracy i krótkich urlopów..🤔 Jestem mega ciekawa jakie są Wasze doświadczenia? A może macie swoje patenty, jak sprawić żeby się porządnie zrelaksować podczas workation, a jednocześnie pracować?.Ps. Tworzenie kontentu podczas wakacji, jak relacje, posty czy zdjęcia to też wg. mnie praca 😀#zainspirowana #zainspirowanapl #workation #pracazdalna #pracanaswoim #wlesie #biznesonline #kfs #kobietykfs #dziewczynykfs #kobiecafotoszkoła #instawtorek #porannakawa #takietam #kawazmlekiem #kubekkawy #kubek #polskagirlboss #liwiec #odpoczynek #kubekemaliowany #jestemwlesie #robota #narobocie #kawiarka #jestemzlasu #wlesiezrobotą #przedwiośnie #wiosna2021 #wiosennie

Workation - pomysł idealny czy jednak nie do końca? 🌟
.
Siedząc w korpo marzyło mi się pracowanie z jakiegoś lasu czy innej plaży - z pięknym widokiem, słońcem, wiatrem we włosach 🏝
.
Pracując teraz na swoim - mam taką możliwość. Wyjechać i pracować z jakiegokolwiek miejsca. Czy mi się to podoba? Nie bardzo!
.
Jako, że FB nie robi sobie urlopów - to i ja do reklam muszę regularnie zaglądać. I ostatnio, aktualizując reklamy w pięknym @houseforrest stwierdziłam, że workation jest przereklamowane 🤪
.
🏖 Dla mnie wakacje to czas relaksu i odpoczynku. A jednak mając z tyłu głowy pracę nie jest to tak łatwo osiągnąć. 🤯 Podczas wyjazdów ograniczam więc pracę do minimum. Może, gdybym wyjechała gdzieś na kilka tygodni, to miałabym inne zdanie i doświadczenia. Teraz zdecydowanie nie jestem fanką łączenia pracy i krótkich urlopów.
.
🤔 Jestem mega ciekawa jakie są Wasze doświadczenia? A może macie swoje patenty, jak sprawić żeby się porządnie zrelaksować podczas workation, a jednocześnie pracować?
.
Ps. Tworzenie kontentu podczas wakacji, jak relacje, posty czy zdjęcia to też wg. mnie praca 😀

#zainspirowana #zainspirowanapl #workation #pracazdalna #pracanaswoim #wlesie #biznesonline #kfs #kobietykfs #dziewczynykfs #kobiecafotoszkoła #instawtorek #porannakawa #takietam #kawazmlekiem #kubekkawy #kubek #polskagirlboss #liwiec #odpoczynek #kubekemaliowany #jestemwlesie #robota #narobocie #kawiarka #jestemzlasu #wlesiezrobotą #przedwiośnie #wiosna2021 #wiosennie
...

168 25
Skąd brać fotki do social mediów? 🌟 .Ostatnio brałam udział dyskusji na Clubhouse w pokoju @contentcreatorpl , gdzie zrobiłyśmy sobie wzajemny, szybki audyt kont na Instagramie..Było mi mega miło bo dziewczyny powiedziały, że moje konto jest pozytywne, energetyczne i jest na nim mnóstwo fajnych zdjęć 🙈.To skąd brać te zdjęcia? Mam dla Was 4 propozycje:.➡️ 📸 1) sesja wizerunkowa z fotografem - takie zdjęcia przydadzą się na www czy jako główne zdjęcia do sm. Wstawiam je też co jakiś czas tu na Insta. Z tą sesją działałam z @agabak_fotorelacje i było też profesjonalne przygotowanie włącznie z makijażem i włosami od @studiojaniszewska.➡️ 🎊 2) sesja lifestylowa - zdjęcia w moim mieszkaniu, w codziennym klimacie, ale robione przez profesjonalnego fotografa (Warszawa i Łódź-  polecam @zgierka.pl ) - Martyna pomogła mi uchwycić momenty, które ciężko jest objąć komórką lub których nie chciał mi zrobić mój #instahusband 😉 fotki idealne do social mediów.➡️ 👫🏻 3) fotki zrobione przez wspomnianego męża - nie jest łatwo, czasem grozi rozwodem 😉 jednak @yan.ex dzielnie realizuje moje pomysły i sam ma mnóstwo pomysłów - te fotki są właśnie często #naluzie - tak jak dzisiejszy tytuł #wyzwaniekfs od @kobiecafotoszkola - te fotki nadają klimatu i takiej mojej energii do feedu.➡️ 💡 4) fotki, które robie ja sama - selfie, ale też różne kadry 🙂 uwielbiam robić zdjęcia i z chęcią je potem wykorzystuję tu na insta. Przecież nie wszystko musi być okraszone moją twarzą 😉 a ile to dodatkowego contentu.Opcji jest dużo 🙂 najlepiej się nimi bawić, mieszać. Jeśli uprzemy się na mega profesjonalne zdjęcia to🔹️ a) będzie nas to sporo kosztować🔹️ b) wciąż będzie nam brakowało zdjęć pod różne tematy🔹️ c) szybko może nasz feed stać się nudny i sztampowy.💬 A Ty skąd bierzesz zdjęcia na swój Instagram? Czy wrzucasz takie na luzie czy jeszcze się wahasz nad takim kierunkiem?.Jestem mega ciekawa Twojej opinii ⬇️.#wyzwaniekfs4 #dziewczynykfs #kobiecybiznes #kobietykfs #kobiecafotoszkoła #luźnaguma #mojbiznes #instawyzwanie #instawtorek_kfs #pracazdalna #pracazdomu #mojbiznes #sesjabiznesowa #sesjazdjeciowa #uśmiech #houseforrest #wplenerze #morsowałam

Skąd brać fotki do social mediów? 🌟
.
Ostatnio brałam udział dyskusji na Clubhouse w pokoju @contentcreatorpl , gdzie zrobiłyśmy sobie wzajemny, szybki audyt kont na Instagramie.
.
Było mi mega miło bo dziewczyny powiedziały, że moje konto jest pozytywne, energetyczne i jest na nim mnóstwo fajnych zdjęć 🙈
.
To skąd brać te zdjęcia? Mam dla Was 4 propozycje:
.
➡️ 📸 1) sesja wizerunkowa z fotografem - takie zdjęcia przydadzą się na www czy jako główne zdjęcia do sm. Wstawiam je też co jakiś czas tu na Insta. Z tą sesją działałam z @agabak_fotorelacje i było też profesjonalne przygotowanie włącznie z makijażem i włosami od @studiojaniszewska
.
➡️ 🎊 2) sesja lifestylowa - zdjęcia w moim mieszkaniu, w codziennym klimacie, ale robione przez profesjonalnego fotografa (Warszawa i Łódź- polecam @zgierka.pl ) - Martyna pomogła mi uchwycić momenty, które ciężko jest objąć komórką lub których nie chciał mi zrobić mój #instahusband 😉 fotki idealne do social mediów
.
➡️ 👫🏻 3) fotki zrobione przez wspomnianego męża - nie jest łatwo, czasem grozi rozwodem 😉 jednak @yan.ex dzielnie realizuje moje pomysły i sam ma mnóstwo pomysłów - te fotki są właśnie często #naluzie - tak jak dzisiejszy tytuł #wyzwaniekfs od @kobiecafotoszkola - te fotki nadają klimatu i takiej mojej energii do feedu
.
➡️ 💡 4) fotki, które robie ja sama - selfie, ale też różne kadry 🙂 uwielbiam robić zdjęcia i z chęcią je potem wykorzystuję tu na insta. Przecież nie wszystko musi być okraszone moją twarzą 😉 a ile to dodatkowego contentu
.
Opcji jest dużo 🙂 najlepiej się nimi bawić, mieszać. Jeśli uprzemy się na mega profesjonalne zdjęcia to
🔹️ a) będzie nas to sporo kosztować
🔹️ b) wciąż będzie nam brakowało zdjęć pod różne tematy
🔹️ c) szybko może nasz feed stać się nudny i sztampowy
.
💬 A Ty skąd bierzesz zdjęcia na swój Instagram? Czy wrzucasz takie na luzie czy jeszcze się wahasz nad takim kierunkiem?
.
Jestem mega ciekawa Twojej opinii ⬇️
.
#wyzwaniekfs4 #dziewczynykfs #kobiecybiznes #kobietykfs #kobiecafotoszkoła #luźnaguma #mojbiznes #instawyzwanie #instawtorek_kfs #pracazdalna #pracazdomu #mojbiznes #sesjabiznesowa #sesjazdjeciowa #uśmiech #houseforrest #wplenerze #morsowałam
...

239 21
Czy trzeba pokazywać w Internecie swoją prywatność? 🌟.Pytanie zadała mi E., która chciała zacząć działać w sieci, ale bardzo bała się pokazywania swojej prywatności. Długo zastanawiałam się, jak odpowiedzieć..Bo oczywiście, że nie trzeba! Warto jednak doprecyzować co rozumiemy przez prywatność. Dla jednej osoby będzie to rodzina, dla innej czas wolny, a dla jeszcze innej - własny wizerunek..Na początku zastanów się, gdzie leżą granice Twojej prywatności. Jeśli chcesz działać regularnie i efektywnie to warto odczuwać z tego jakąś satysfakcję, a nie codziennie zadręczać się, że pokazujesz więcej niż chcesz..Co jeśli zdecydowałaś, że chcesz pokazywać się tylko zawodowo - to ok! Tu też jest duża przestrzeń np. na pokazanie kulis biznesu, historie związane z zawodową codziennością, nowymi projektami..Łatwiej nam natomiast utożsamiać się z osobami, które wpuszczają nas trochę bardziej do swojego świata. Chętniej śledzimy takie osoby w social mediach - bo pamiętaj, że wiele osób używa ich w chwilach relaksu, a nie tylko do biznesu czy nauki. Dlatego tematy lifestylowe, tak dobrze się klikają..Co więc odpowiedziałam mojej znajomej E.? Pokazałam jej osoby w sieci, które działają w różny sposób, pokazują różny zakres swojej prywatności:🔹️ @paniswojegoczasu - u Oli zobaczymy dużo kulis biznesu, trochę  jej czasu prywatnego i męża. Nie widać tu dzieci, przyjaciół czy rodziców.🔹️ @lifemanagerka - u Agnieszki dowiemy się sporo o jej codziennym życiu, zdrowiu, spędzaniu czasu. Na ogół na stories pokazuje się jednak sama i nie ma tu jej najbliższych.🔹️ @mamaginekolog - u Nicole mamy rodzinę , pracę, znajomych.🔹️ @traveliciouspl - tu nie ma nawet twarzy autorki. I z sukcesami sprzedaje swoje presety..Oczywiście u każdej z Dziewczyn widzimy tylko jakiś wycinek ich życia..Też możesz zdecydować, jaki wycinek pokażesz. Pamiętaj, że tej decyzji nie wykłuwasz w betonie. Możesz za jakiś czas ją zmienić..Dziś dla wielu trudny dzień w wyzwaniu @kobiecafotoszkola - #selfie! Pamiętaj, że to Ty decydujesz ile pokazać..Daj koniecznie znać, gdzie leżą Twoje granice prywatności ⬇️.Moj odp. w komentarzu

Czy trzeba pokazywać w Internecie swoją prywatność? 🌟
.
Pytanie zadała mi E., która chciała zacząć działać w sieci, ale bardzo bała się pokazywania swojej prywatności. Długo zastanawiałam się, jak odpowiedzieć.
.
Bo oczywiście, że nie trzeba! Warto jednak doprecyzować co rozumiemy przez prywatność. Dla jednej osoby będzie to rodzina, dla innej czas wolny, a dla jeszcze innej - własny wizerunek.
.
Na początku zastanów się, gdzie leżą granice Twojej prywatności. Jeśli chcesz działać regularnie i efektywnie to warto odczuwać z tego jakąś satysfakcję, a nie codziennie zadręczać się, że pokazujesz więcej niż chcesz.
.
Co jeśli zdecydowałaś, że chcesz pokazywać się tylko zawodowo - to ok! Tu też jest duża przestrzeń np. na pokazanie kulis biznesu, historie związane z zawodową codziennością, nowymi projektami.
.
Łatwiej nam natomiast utożsamiać się z osobami, które wpuszczają nas trochę bardziej do swojego świata. Chętniej śledzimy takie osoby w social mediach - bo pamiętaj, że wiele osób używa ich w chwilach relaksu, a nie tylko do biznesu czy nauki. Dlatego tematy lifestylowe, tak dobrze się klikają.
.
Co więc odpowiedziałam mojej znajomej E.? Pokazałam jej osoby w sieci, które działają w różny sposób, pokazują różny zakres swojej prywatności:
🔹️ @paniswojegoczasu - u Oli zobaczymy dużo kulis biznesu, trochę jej czasu prywatnego i męża. Nie widać tu dzieci, przyjaciół czy rodziców.
🔹️ @lifemanagerka - u Agnieszki dowiemy się sporo o jej codziennym życiu, zdrowiu, spędzaniu czasu. Na ogół na stories pokazuje się jednak sama i nie ma tu jej najbliższych.
🔹️ @mamaginekolog - u Nicole mamy rodzinę , pracę, znajomych.
🔹️ @traveliciouspl - tu nie ma nawet twarzy autorki. I z sukcesami sprzedaje swoje presety.
.
Oczywiście u każdej z Dziewczyn widzimy tylko jakiś wycinek ich życia.
.
Też możesz zdecydować, jaki wycinek pokażesz. Pamiętaj, że tej decyzji nie wykłuwasz w betonie. Możesz za jakiś czas ją zmienić.
.
Dziś dla wielu trudny dzień w wyzwaniu @kobiecafotoszkola - #selfie! Pamiętaj, że to Ty decydujesz ile pokazać.
.
Daj koniecznie znać, gdzie leżą Twoje granice prywatności ⬇️
.
Moj odp. w komentarzu
...

275 20
Masz mało sprzedaży, chcesz zarabiać więcej. Zastanawiasz się co zrobić i pierwsza Twoja myśl to - reklamy!? 🌟.⏰ Na takim etapie zgłasza się do mnie wiele osób. Rozpoczęły działania w sieci niedawno lub jakiś czas temu, ale nie osiągają satysfakcjonujących wyników..💬 Często więc dostaję zapytanie, w którego treści pojawia się informacja, że osoba ma mały budżet na reklamy, ale jeśli zarobi to dołoży wiecej.. 💡 Tu zawsze zapala mi się lampka i pytam - jak wyglądała dotychczasowa sprzedaż, ile osób jest na liście mailingowej, jakie regularne działania są prowadzone czy jest jakiś plan lub strategia działań. ➡️ W większości przypadków okazuje się że planu nie ma, sprzedaż do własnej bazy była niewielka, a działania prowadzone są nieregularnie, często w formie skoków z jednej platformy do drugiej..🔹️ W takim wypadku w pierwszej kolejności proponuję współpracę nad strategią, gdyż to ona tak może przynieść najlepsze efekty. Elementem strategii są też kampanie płatne. 🔹️ Na tę opcję decydują się na ogół osoby, które myślą o swoim biznesie długofalowo i są gotowe poczekać na efekty. 🔹️ Z osobami, które 100% sukcesu upatrują w reklamach nie podejmuję współpracy - zapewne by się rozczarowały bo reklamy to nie jest cudowny lek dla biznesu. Często te osoby mają już za sobą szereg współprac z których są niezadowolone. Nie chcę dołączyć do tej listy 😉.💰 Płatne reklamy są świetnym mnożnikiem naszych działań, ale jak to w matematyce - jeśli mnożysz zero nawet przez kilka tysięcy to otrzymasz zero (takiego porównania użył @fbgeorgiew i uważam, że jest ono w punkt)..🤔 Czy więc nigdy nie podejmuję się kampanii płatnych jeśli ktoś nie robi ze mną strategii? Oczywiście, że działam z takimi osobami 🙂 tylko muszą już mieć one jakiś zarys strategii, regularnych działań i komunikacji..💫 Bo moje reklamy są bardzo skuteczne, ale jednak nie magiczne 🙃 mogę pomóc Ci pomnożyć dotychczasowe wyniki lub musimy usiąść i od początku przeanalizować Twoje działania budując strategię..W ten sposób postanowiłam się przedstawić z okazji wyzwania u @kobiecafotoszkola .Mam nadzieję, że Cię nie wystraszyłam 😉 jeśli masz jakieś pytania o reklamy - pisz śmiało ⬇️

Masz mało sprzedaży, chcesz zarabiać więcej. Zastanawiasz się co zrobić i pierwsza Twoja myśl to - reklamy!? 🌟
.
⏰ Na takim etapie zgłasza się do mnie wiele osób. Rozpoczęły działania w sieci niedawno lub jakiś czas temu, ale nie osiągają satysfakcjonujących wyników.
.
💬 Często więc dostaję zapytanie, w którego treści pojawia się informacja, że osoba ma mały budżet na reklamy, ale jeśli zarobi to dołoży wiecej.
.
💡 Tu zawsze zapala mi się lampka i pytam - jak wyglądała dotychczasowa sprzedaż, ile osób jest na liście mailingowej, jakie regularne działania są prowadzone czy jest jakiś plan lub strategia działań. ➡️ W większości przypadków okazuje się że planu nie ma, sprzedaż do własnej bazy była niewielka, a działania prowadzone są nieregularnie, często w formie skoków z jednej platformy do drugiej.
.
🔹️ W takim wypadku w pierwszej kolejności proponuję współpracę nad strategią, gdyż to ona tak może przynieść najlepsze efekty. Elementem strategii są też kampanie płatne. 🔹️ Na tę opcję decydują się na ogół osoby, które myślą o swoim biznesie długofalowo i są gotowe poczekać na efekty. 🔹️ Z osobami, które 100% sukcesu upatrują w reklamach nie podejmuję współpracy - zapewne by się rozczarowały bo reklamy to nie jest cudowny lek dla biznesu. Często te osoby mają już za sobą szereg współprac z których są niezadowolone. Nie chcę dołączyć do tej listy 😉
.
💰 Płatne reklamy są świetnym mnożnikiem naszych działań, ale jak to w matematyce - jeśli mnożysz zero nawet przez kilka tysięcy to otrzymasz zero (takiego porównania użył @fbgeorgiew i uważam, że jest ono w punkt).
.
🤔 Czy więc nigdy nie podejmuję się kampanii płatnych jeśli ktoś nie robi ze mną strategii? Oczywiście, że działam z takimi osobami 🙂 tylko muszą już mieć one jakiś zarys strategii, regularnych działań i komunikacji.
.
💫 Bo moje reklamy są bardzo skuteczne, ale jednak nie magiczne 🙃 mogę pomóc Ci pomnożyć dotychczasowe wyniki lub musimy usiąść i od początku przeanalizować Twoje działania budując strategię.
.
W ten sposób postanowiłam się przedstawić z okazji wyzwania u @kobiecafotoszkola
.
Mam nadzieję, że Cię nie wystraszyłam 😉 jeśli masz jakieś pytania o reklamy - pisz śmiało ⬇️
...

233 6
Workation - pomysł idealny czy jednak nie do końca? 🌟.Siedząc w korpo marzyło mi się pracowanie z jakiegoś lasu czy innej plaży - z pięknym widokiem, słońcem, wiatrem we włosach 🏝.Pracując teraz na swoim - mam taką możliwość. Wyjechać i pracować z jakiegokolwiek miejsca. Czy mi się to podoba? Nie bardzo!.Jako, że FB nie robi sobie urlopów - to i ja do reklam muszę regularnie zaglądać. I ostatnio, aktualizując reklamy w pięknym @houseforrest stwierdziłam, że workation jest przereklamowane 🤪.🏖 Dla mnie wakacje to czas relaksu i odpoczynku. A jednak mając z tyłu głowy pracę nie jest to tak łatwo osiągnąć. 🤯 Podczas wyjazdów ograniczam więc pracę do minimum. Może, gdybym wyjechała gdzieś na kilka tygodni, to miałabym inne zdanie i doświadczenia. Teraz zdecydowanie nie jestem fanką łączenia pracy i krótkich urlopów..🤔 Jestem mega ciekawa jakie są Wasze doświadczenia? A może macie swoje patenty, jak sprawić żeby się porządnie zrelaksować podczas workation, a jednocześnie pracować?.Ps. Tworzenie kontentu podczas wakacji, jak relacje, posty czy zdjęcia to też wg. mnie praca 😀#zainspirowana #zainspirowanapl #workation #pracazdalna #pracanaswoim #wlesie #biznesonline #kfs #kobietykfs #dziewczynykfs #kobiecafotoszkoła #instawtorek #porannakawa #takietam #kawazmlekiem #kubekkawy #kubek #polskagirlboss #liwiec #odpoczynek #kubekemaliowany #jestemwlesie #robota #narobocie #kawiarka #jestemzlasu #wlesiezrobotą #przedwiośnie #wiosna2021 #wiosennie

Workation - pomysł idealny czy jednak nie do końca? 🌟
.
Siedząc w korpo marzyło mi się pracowanie z jakiegoś lasu czy innej plaży - z pięknym widokiem, słońcem, wiatrem we włosach 🏝
.
Pracując teraz na swoim - mam taką możliwość. Wyjechać i pracować z jakiegokolwiek miejsca. Czy mi się to podoba? Nie bardzo!
.
Jako, że FB nie robi sobie urlopów - to i ja do reklam muszę regularnie zaglądać. I ostatnio, aktualizując reklamy w pięknym @houseforrest stwierdziłam, że workation jest przereklamowane 🤪
.
🏖 Dla mnie wakacje to czas relaksu i odpoczynku. A jednak mając z tyłu głowy pracę nie jest to tak łatwo osiągnąć. 🤯 Podczas wyjazdów ograniczam więc pracę do minimum. Może, gdybym wyjechała gdzieś na kilka tygodni, to miałabym inne zdanie i doświadczenia. Teraz zdecydowanie nie jestem fanką łączenia pracy i krótkich urlopów.
.
🤔 Jestem mega ciekawa jakie są Wasze doświadczenia? A może macie swoje patenty, jak sprawić żeby się porządnie zrelaksować podczas workation, a jednocześnie pracować?
.
Ps. Tworzenie kontentu podczas wakacji, jak relacje, posty czy zdjęcia to też wg. mnie praca 😀

#zainspirowana #zainspirowanapl #workation #pracazdalna #pracanaswoim #wlesie #biznesonline #kfs #kobietykfs #dziewczynykfs #kobiecafotoszkoła #instawtorek #porannakawa #takietam #kawazmlekiem #kubekkawy #kubek #polskagirlboss #liwiec #odpoczynek #kubekemaliowany #jestemwlesie #robota #narobocie #kawiarka #jestemzlasu #wlesiezrobotą #przedwiośnie #wiosna2021 #wiosennie
...

168 25

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco. Zapisz się na inspirujący Newsletter.
Tu dowiesz się jak skutecznie działać online.

Opinie

Kasia Olichwier-Bendig
Kasia Olichwier-Bendigkasiaolichwier.pl | Supreme Centrum Edukacyjne
Czytaj więcej
Po miesiącu czarowania Pauliny moja lista subskrybentów wzrosła z 320 osób do 3794 ! 🚀🚀🚀 Jeśli nie chcesz marnować czasu i energii na tworzenie reklam samodzielnie, a wolisz ten czas poświęcić na to, na czym się znasz (kreowanie swoich produktów) 🤩😍 bierz Paulinę. Polecam goooorąco ❤
Natalia Kwiatkowska
Natalia KwiatkowskaPsycholog | Certyfikowany Trener Mocnych Stron Instytutu Gallupa
Czytaj więcej
W dobie tak ekspresowo zmieniających się algorytmów i zasad, jak działają reklamy, Paulina wchodzi cała na biało - jasno i zrozumiale tłumaczy, co i jak.
Julia Turczyńska-Stanoszek
Julia Turczyńska-Stanoszekarchitekt, właściciel JTStudio Biuro architektoniczne
Czytaj więcej
Korzystałam z usług Pauliny w ramach wyzwania przez nią prowadzonego w grudniu i styczniu 😊 i powiem wam szczerze, że w bardzo wielu kwestiach otworzyła mi oczy na rzeczy, które były cały czas pod moim nosem 😊
Dziękuję za super rady i polecam bardzo innym 😊 w szczególności kobietom, które stawiają pierwsze kroki w sieci ze swoimi biznesami 😉
Mariola Kotynia
Mariola Kotyniacoach
Czytaj więcej
Polecam wszystkim współpracę z #Paulina Błajet-Charkiewicz, w swojej pracy jest profesjonalistką.
Jest bardzo skromna jako osoba, za to posiada ogromny zasób wiedzy i umiejętności marketingowej i na temat działań w social media. Ma niesamowitą charyzmę, zna się na tym co robi bardzo dobrze, wkłada w to całe ❤ i potrafi przekazać to co trudne i skomplikowane w prosty i zrozumiały dla Wszystkich język 🙂
Bartek Drzewiecki
Bartek Drzewieckico-founder Piesotto
Czytaj więcej
Pracujemy z Zainspirowana.pl od kilku miesięcy i jesteśmy mega zadowoleni. Pełne zaangażowanie oraz profesjonalne podejście do prowadzonych projektów.
Każda rozmowa z Paulina to masa nowych i ciekawych inspiracji, stąd pewnie nazwa jej firmy 🙂.
Pozdrawiamy, polecamy i życzymy powodzenia!
Milena Jastrzębska
Milena Jastrzębskawłaściciel ORLIŃSCY Salony Optyczne
Czytaj więcej
Zdecydowałam się na stałą współpracę z Pauliną w obszarze strategii marketingowej i reklam w mediach społecznościowych. W efekcie Paulina pokierowała nami na początku, wskazując obszary do pracy i popchnęła nas do działania na właściwych torach.
Polecam współpracę z Pauliną w szerszym zakresie, bo daje ona poczucie spokoju i pewności.
Małgorzata Gumowska
Małgorzata GumowskaCoach Dobrych Relacji
Czytaj więcej
Pracuję z Pauliną od kilku miesięcy. Ta współpraca przynosi wymierne efekty.
Paulina jest bardzo profesjonalna, ma ogromna wiedzę oraz dużą życzliwość i empatię.
Polecam i cieszę się, że Paulina jest w moim zespole
Agnieszka Kostelecka
Agnieszka KosteleckaCommunications Expert | Strategy Director AW
Czytaj więcej
Paulina jest genialnym strategiem mediowym. Myśli kreatywnie, zawsze znajduje i proponuje rozwiązanie - nawet jeśli wymaga ono dużego nakładu jej pracy, potrafi działać efektywnie, jest zawsze "na bieżąco".
Paulina jest też osobą, z którą po prostu dobrze się współpracuje i rozmawia - potrafi słuchać, rozumie potrzeby klientów.
Aga Zagor
Aga ZagorCertyfikowana nauczycielka jogi, terapeutka
Czytaj więcej
Dziękuję za mnóstwo pomysłów i ciekawych rozwiązań. Paulina jest bardzo sympatyczną i profesjonalną osobą, z którą współpraca przyniosła mi mnóstwo dobrych zmian w mojej firmie i marce. Dzięki nim, mogłam bardziej rozwinąć skrzydła.
Paulina, jeszcze raz bardzo ci dziękuję 💛
Barbara Jasińska
Barbara JasińskaLinguistic Atelier by Barbara Jasińska
Czytaj więcej
Miałam przyjemność uczestniczyć w kursie Pauliny na temat lead magnetów. Wreszcie zrozumiałam, o co w tym wszystkim chodzi i zaczęłam pracować nad czymś, do czego nie mogłam się zabrać od lat. W dodatku na warsztatach atmosfera była tak przyjemna, że z niecierpliwością czekałam na kolejne spotkania. Kurs się skończył, ale nie skończyła się moja współpraca z Pauliną, czekam na kolejne warsztaty.
Marzena Pawełczyk
Marzena PawełczykWłaścicielka - Studio Czupryńska
Czytaj więcej
Zaczynacie wakacje czy przygodę z marketingiem? Ja próbuję nowych ścieżek, jest to dla mnie podróż w nieznane.
Oto czego doświadczyłam od Zainspirowana.pl: Profesjonalizm. Bardzo duża ilość wiedzy. Czytelne, zrozumiałe przedstawienie skomplikowanych tematów. Ciepła, serdeczna, cierpliwa komunikacja i sposób prowadzenia warsztatów oraz konsultacji.
Mega Dziękuję
Sylwia Ignatowska
Sylwia IgnatowskaWłaścicielka: Akademia Rozwoju Sylwia Ignatowska
Czytaj więcej
Polecam z całego serca współpracę z Pauliną. Profesjonalizm, terminowość, fachowość. Przeprowadzony przez Paulinę audyt otworzył mi oczy na wiele zagadnień, o których wcześniej nawet nie myślałam. Teraz skupiam się na najważniejszych elementach mojego biznesu, a Paulina odciąża mnie w codziennym doglądaniu kampanii na FB, ponieważ zdecydowałam się na stałą współpracę.
Dziękuję Paulina, mam od Ciebie ogromne wsparcie!
Poprzedni
Następny
Ta strona używa plików cookies, by dostarczać optymalne treści (Polityka prywatności).